BioWare se rozhovořili o zrušeném filmu Mass Effect. Ukončení projektu bylo dáno nepřenositelností příběhu
Filmové a seriálové zpracovávání her se poslední dobou objevuje stále častěji. Ani dříve tomu nebylo jinak, a například série Mass Effect se měla ještě před uzavřením Shepardova příběhu rozrůst o uvedení celovečerního snímku, jenž nejslavnější momenty zachytí. Jeho někdejší pouť nicméně zůstala pouze u návrhů, což nově komentuje i project director Mass Effect: Legendary Edition, Mac Walters.
- Project director pro Mass Effect: Legendary Edition dal svůj pohled na zrušené filmové zpracování
- Dokončení filmu bránila nejvíce nedostatečná filmová stopáž
V rozhovoru pro Business Insider se Walters zmínil, že tradiční filmová stopáž o dvou hodinách jednoduše nestačila na takové vykreslení děje, se kterým by byli jeho autoři, nebo případně diváci, spokojeni.
„Bez ustání jsme při práci pociťovali, že svádíme dennodenní boj se samotnou značkou. Jaké příběhové události chceme převyprávět v 90-120 minutách? A dostojíme tím vlastně slavnému jménu série?“ prohlásil na otázku zrušeného filmu Walters.
Dodatečnou pozornost přikládá přitom možnosti seriálového zpracování, které má podle něj výrazně větší šanci na úspěch. Více než cokoli jiného však odmítá začlenění diváckých voleb, na které jsme mohli narazit v interaktivním filmu Black Mirror: Bandersnatch nebo snímku Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs the Reverend. Podle Walterse by si měli filmoví režiséři brát příklad výhradně z hlediska zpracovávaných herních světů, nikoli již mechanismů, které v nich fungují.
Prací na snímku se mělo k roku 2010 chopit filmové studio Legendary Pictures, načež uvedení do kin mělo obstarávat společenství Warner Bros. Nepotvrzená spekulace z posledních měsíců hovoří o tom, že bychom se do budoucna mohli dočkat nové adaptace s představitelem seriálového Geralta, Henrym Cavillem.