Rozsáhlý report o situaci v Techlandu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Rozsáhlý report o situaci v Techlandu

Rozsáhlý report o situaci v Techlandu

Radek Raudenský

Radek Raudenský

23. 2. 2021 15:41 4

Jedna špatná zpráva nestačí. Dnes dopoledne jsme vás informovali o tom, že se Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 dočkalo výměny celého vývojářského týmu i odkladu na neurčité datum. Potvrzuje se tak problémový vývoj, rozhodně ale nejde o ojedinělý úkaz. Před několika desítkami minut totiž vydal web TheGamer rozsáhlou zprávu o situaci uvnitř polského studia Techland.

Reklama

Redaktor vyzpovídal deset bývalých i současných zaměstnanců, přičemž jejich příběhy a trápení následně podal řediteli studia Pawlovi Marchewkovi. Zásadní zprávou celého reportu je, že „ryba hnije od hlavy.“ Tedy že studio Techland v současné chvíli dopadá na správu vyššího managementu.

Web přináší například zprávu o tom, že pokud vývojář přinese ukázat managerům ukázku práce nebo nějaký nápad, často se dočká nejen negativního přijetí, ale rovnou urážky, třeba že práce „stojí za ho***“. Když se jeden z týmů bavil o „moderních dobách temna“ jakožto ústředním tématem Dying Light, jeden z vedoucích vykřikl „alespoň tehdy věděli, jak zacházet s ženskýma.“

Ředitel studia tvrdí, že se tato situace stala před několika lety a byla nahlášena oddělení HR – i to je ale problémové. Je totiž vcelku nepříjemné sdělit své problémy HR oddělení, když mu šéfuje manželka ředitele – není pak tajemstvím, že si manželé vyměňují své poznatky z práce.

 

 

Anonymní zdroje dále tvrdí, že bránu stvořenou z vysokého managementu není vůbec jednoduché prolomit a jejich vedení je špatné. Marchewka si najmul herního designera z Ubisoftu, který měl přepracovat fungování designového týmu. Když ale skutečně začal radit jak by se mělo pracovat, ani tento expert s více jak 30 lety zkušeností nedokázal své vedení přesvědčit.

Problémů je spousta, například i s nabíráním nových zaměstnanců. Marchewka si prý najímá enormní množství expertů na různá odvětví, po několika týdnech je ale přestane poslouchat a neplní jejich rady. Vzniká pak obrovský zmatek a například workflow v Techlandu se mění tak často, že prakticky žádná neexistuje. Vše musí být pod dozorem samotného Marchewky, který se účastní každého důležitého jednání o milnících. „Všechny to brzdí a frustruje. Ptá se lidí proč nepracují rychleji. My můžeme pracovat rychleji, ale musíme dojít někam, ale vy nás sem prostě nepustíte. Experti ví, jaký je cíl vývoje, ale musí jim být povolena flexibilita, aby ze sebe vydali maximum.“

Marchewka je taktéž údajně posedlý CD Projektem. Neustále chce inovovat, přičemž práci Techlandu neustále porovnává s polskou konkurencí. Zároveň ale nechce experimentovat. „Jedno z jeho velmi striktních pravidel je, že nemůžete implementovat nápad dokud nemá existující referenci v jiné hře.“ Své porovnávání s ostatními studii Marchewka nijak neskrývá a redaktorovi to potvrdil.

Situaci pak shrnul jeden z dalších anonymních vývojářů. „Techland je obecně v takové náladě, která zabijí kreativitu. Jelikož o všem nakonec rozhodují ředitelé a každý z vašich nápadů musí mít spoustu referencí. Pokud máte referenci ze hry, o které Marchewka neslyšel, nebo snad nemá žádnou referenci, a váš nápad je moc inovativní nebo drahý, okamžitě jde ze stolu. Kvůli kultuře ve studiu se lidé dostávají do stagnace a přestávají se snažit. Prostředí je stresující, protože máte pocit, že musíte bojovat proti všem kvůli všemu místo vzájemné spolupráce. Všechno je výzva a i když vám něco přijmou, za dva týdny může být váš nápad zrušen a o dva měsíce později zase vzat zpět. Ten cyklus se furt opakuje a lidi jsou z toho unavení.“

Výsledkem tak údajně je, že tvrdě pracující a talentovaní lidé pomalu přestávají být energetičtí a nemají entusiasmus. „Ten počet vášnivých a talentovaných lidí, které v Techlandu potkáte, je neuvěřitelný.“ Přitom se ale bavíme jen o „řadových“ zaměstnancích – s vedením se téměř nedá mluvit, jelikož většina z nich je unavená a vyhořelá. Dělají tak jen to, co jim řekne ředitel, aby si udrželi své místo ve firmě. „Je opravdu smutné vidět, jak se zde ničí potenciál a nadšení do vývoje.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama