Cloud hraní má největší uhlíkovou stopu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Cloud hraní má největší uhlíkovou stopu

Cloud hraní má největší uhlíkovou stopu

Radek Raudenský

Radek Raudenský

29. 9. 2020 12:04 1
Reklama

S nástupem cloudových služeb se zdá, že vzdálená budoucnost bude patřit právě tomuto byznysu – tedy hraní nikoliv přes své zařízení, ale třeba skrze mobil, který se připojí na vzdálený počítač. Jak ale vyplývá ze zveřejněné studie Sony, tato budoucnost může narazit na snahy o snížený dopad na životní prostředí.

 Studie vychází v rámci výročí založení hnutí The United Nations Playing for the Planet Alliance, do které se přidala spousta velkých společností ve snaze snížit svůj dopad na životní prostředí, hlavně co se tvorby emisí týče. Sony v tomto ohledu tak vytvořilo studii o tvorbě oxidu uhličitého a svých snah o zamezení jeho tvorby.

Dle této studie je na životní prostředí nejnáročnější právě streamování her. Každá hodina prý vyprodukuje 149g CO2, zatímco stahování hry na PS4 tvoří 47g CO2 a hraní díky disku tvoří 55g CO2. Velmi ale záleží na tom, jak dlouho hrajete. Pokud hrajete méně než 8 hodin, jsou emise u streamování rapidně menší.

Sony, respektive PlayStation dlouhodobě míří na zamezení 30 milionů tun CO2, a to do roku 2030. Společnost toho chce dosáhnout pomocí speciální architektury, režimu spánku a celkové efektivnosti konzole.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama